خرید موتور گیربکس صنعتی

گیربکس SEW

۵/۵ - (۱ امتیاز)

خرید موتور گیربکس صنعتی

به طور کلی گیربکس نقش مهمی در ماشین آلات امروزی دارد و بخش جدایی‌ناپذیری از آن به شمار می‌آید. این قطعه که به آن جعبه دنده نیز می‌گویند، همه چرخ دنده ها در خود جای داده است و در داخل آن حرکت می کنند. با توجه به اهمیت بالای این قطعه در ماشین آلات، بسیاری از افراد برای تهیه آن به دنبال راه های مختلفی هستند. اگر شما هم به دنبال خرید موتور گیربکس صنعتی هستید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید. مسلما با داستن بسیاری از موارد می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید و محصول برتر بازار را خریداری کنید.

وظیفه گیربگس چیست؟

گیربکس وسیله ای مهم و حیاتی است که در ماشین‌آلات دیده می شود. در صورتی که این عضو از سیستم بنابه هر دلیلی دچار مشکل شود، عملکرد کل سیستم دچار اختلال خواهد شد. گیربکس وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

در واقع این قطعه نیروی به وجود آمده توسط موتور را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند. همانطور که می دانید بسیاری از دستگاه های صنعتی دارای یک محور دورانی هستند که برای چرخش این محور از گیربکس به صورت دقیق استفاده می شود.

زمانی که یک یا چند دنده در داخل گیربکس بشکند، عملکرد کل سیستم به مشکل برمی‌خورد و شما باید برای تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهید. انتقال نیرو بین گیربکس و سایر اجزای دستگاه از طریق یک شافت انجام می شود. در داخل گیربکس چرخ دنده ها دارای تنوع زیادی هستند و اندازه های آنان با یکدیگر دارای تفاوت است.

خرید موتور گیربکس صنعتینام چرخ دنده کوچک پینیون است که معمولا کوچک‌ترین عضو گیربکس را تشکیل می دهد. همچنین چرخ دنده بزرگ بیشتر با نام دنده شناخته می شود که در بعضی از موارد به آن گیر هم می گویند. زمانی که شما دنده دستگاه را تغییر می دهید، نحوه قرارگیری چرخ دنده‌ها در کنار یکدیگر تغییر می کند. زمانی که شما دستگاه را در دنده سنگین قرار می‌دهید، گشتاور دنده بیشتر می شود ولی در عوض سرعت چرخش پایین خواهد آمد.

حال اگر با دنده سبک کار انجام دهید دقیقا معکوس همین حالت برای شما پیش خواهد آمد. بر اساس آنچه که تا به حال گفته شد، حتما برنامه ریزی مناسبی را برای خرید گیربکس صنعتی مرغوب داشته باشید. معمولا در داخل یک مجموعه صنعتی به صورت مرتب باید از گیربکس استفاده کرد پس حتما باید در هنگام خرید آن استانداردهای لازم را در نظر گرفت. در حال حاضر شرکت های مختلفی در حال تولید گیربکس صنعتی هستند که می توان با کمک آن ها این نیاز اصلی را برطرف نمود.

چند نکته مهم درباره گیربکس صنعتی

همانطور که قبلا هم گفته شد، نیروی تولید شده توسط منبع توان در اختیار گیربکس قرار می‌گیرد. در واقع این منبع توان می تواند شامل موارد مختلفی باشد و فقط به یک موضوع محدود نخواهد شد. مواردی همچون موتور دیزلی، موتور بنزینی، موتور گازی، توربین‌های آبی و توربین‌های بادی می توانند به عنوان منبع تامین توان در نظر گرفته شوند. در حال حاضر بخش زیادی از موتورها با سوخت فسیلی کار می کنند و اکثر گیربکس ها نیز از همین توان برای رفع مشکلات خود استفاده می کنند.

در حال حاضر کاربرد گیربکس صنعتی بسیار فراگیر شده و در بسیاری از صنایع از آن به طور ویژه استفاده می‌ شود. صنایعی همچون فولاد،‌ سیمان سازی، پتروشیمی و مس بیشترین استفاده ممکن از این محصول را دارند و در مراحل مختلفی از آن بهره مند می شوند.

در هنگام خرید گیربکس صنعتی حتما باید به چند نکته مهم حیاتی دقت کنید. توان ورودی گیربکس یکی از این موارد مهم است که باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشید. میزان دور خروجی هم در انتخاب گیربکس مهم است زیرا دستگاه مصرف کننده انرژی برای اینکه خوب کار کند به میزا دور مشخصی نیاز خواهد داشت.

هر گیربکس برای یک ماشین خاص بهترین عملکرد را دارد پس سعی کنید محصولی انتخاب شود که هماهنگی کاملی با ماشین صنعتی مدنظر داشته باشد. بعضی از گیربکس‌ ها در دمای بالا عملکرد خوبی ندارند. اگر در صنایعی مانند فولاد کار می کنید، معمولا فضای کار و دستگاه‌ ها بسیار داغ می شود که حتما باید نمونه های مقاوم را تهیه کنید.

بعضی از محیط های صنعتی شرایط دیگری همچون مرطوب بودن و گرد و خاک بودن را دارند که برای این فضاها حتما باید از گیربکس های مخصوص و ایمن استفاده نمود. اگر به دنبال خرید و فروش موتور گیربکس صنعتی هستید، حتما با کارشناسان در این حوزه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را از آنان دریافت کنید. مسلما مشورت کردن با افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت بالایی دارند می تواند به شما کمک زیادی بکند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره
1
مشاوره واتساپ
سلام👋
چطور میتونم کمکتان کنم ؟